حنين حسام
فتاة التيك توك حنين حسام .. تعود من جديد بعد إخلاء سبيلها وحبسها لمدة 9 أشهر
اجتماعي - مطبات 

عادت فتاة التيك توك حنين حسام، بعد نحو 9 أشهر من صدور قرار حبسها، إلى الحياة مرة أخرى وخروجها من قسم شرطة الساحل، الثلاثاء، وتسديد كفالة قيمتها 5 الآلاف جينه لإخلاس سبيلها في قضية التحريض على الفسوق ومخالفة مبادئ المجتمع المصري والإتجار بالبشر.

حنين مش حترجع إلى “التيك توك” من تانى

أكد حسين بقار، محامى حنين حسام، أن الفتاة لم تخرج رغم إخلاء سبيلها حتى الآن، مؤكدا أنه من المقرر متابقة الشق الجنائي للقضية وقتما تصدر فيها قرار بالإحالة، موضحا أنه لن تعود مجددا إلى التيك توك.

سبب القبض على حنين حسام

ويرجع سبب ضبط حنين حسام، إلى مقطع فيديو لا يتخطى مدته عن 9 دقائق، أعلنت فيه عن توفيرها فرص عمل للفتيات، بمبالغ كبيرة جدا، قائلة : “كل المطلوب منك تفتح الكاميرا للي قدامك ومش عاوزه بنات قالعه، ممكن تغني في أوضه نومك، أو ممكن ترقصي”.

وأضافت “حسام” : “البنات لازم سن الواحدة ما يقلش عن 18 سنة، المفروض حضرتك مذيعة في أبلكيشن، ويكون عندك من وإضاءة كويسة، واللايف بيكون فورمال، مينفعش تخرجي بأى لبس خارج، وانا مبحبش الحال المايل ومينفعش تجاوزات، ومفيش قلة أدب”.

وتابعت : “انا مش هكون هايزة 100 بنت قالعين ملط، لا، 20 بنت من غير كدة أحسن، التارجت مش كل الناس هتتساوي ببعض، كل حاجة ليها تمنها، وحسب المشاهدات، وحيبدا المرتب من أول 36 دولار لحد 2000 أو 3000 دولار أمريكي”.